عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

آب مروارید و راههای درمان

آب مروارید و راههای درمان

آب مروارید چشم،آب مروارید چشم چیست،آب مروارید+درمان،آب مروارید مادرزادی،آب مروارید علائم

بهتر است بدانید که آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم است که باعث ایجاد مشکلات بینایی می‌شود. در مراحل اولیه، استفاده از نور قوی و عینک، مشکلات بینایی ناشی از آب مروارید را کمتر می‌ نماید. اما در مراحل بعدی بیماری، انجام جراحی برای بهبود بینایی ضروری ولازم می باشد. امروزه عمل جراحی آب مروارید کم خطر و بسیار موثر می باشد.. لازم به ذکر است که عدسی ساختمان شفاف و بدون رگ با قطر حدود 9 میلی متر و ضخامت 4 میلی متر است که در بخش میانی کره چشم قرار گرفته و سبب تمرکز نور بر روی شبکیه می‌گردد. شبکیه لایه حساس به نور در چشم است که پیام‌های بینایی را دریافت خواهد کرد. درواقع در یک چشم طبیعی نور از عدسی عبور کرده و روی شبکیه متمرکز می‌گردد. برای به وجود آمدن یک تصویر دقیق، عدسی باید شفاف باشد.

 

آب مروارید ، درمان آب مروارید , آب مروارید چشم چیست

آیا می دانیدآب مروارید چیست؟

بهتر است بدانید که عدسی از آب و پروتئین ساخته شده و شفاف است تا نور بتواند از آن عبور کند. بعضی اوقات بخشی از این پروتئین‌ها تغییر یافته و باعث کدورت قسمت‌هایی از عدسی می گردند.در واقع نور به خوبی به شبکیه نمی‌رسد و اختلال بینایی ایجاد می‌گرذ که این پدیده را آب مروارید نامیده اند.گفتنی است که در مراحل اولیه که تنها بخش کوچکی از عدسی کدر شده است شاید آب مروارید مشکلی ایجاد نمی کند.، ولی در بیشتر مواقع این روند ادامه می‌یابد و بخش بزرگی از عدسی کدر می‌گردد و بینایی را مختل می‌سازد. سرعت پیشرفت آب مروارید در بین افراد مختلف متفاوت است. آب مروارید ناشی از افزایش سن به تدریج و طی چند سال پیشرفت می‌نماید. آب مروارید در افراد جوان و افراد دیابتی امکان دارد به سرعت و طی چند ماه پیشرفت نماید اما سرعت پیشرفت آب مروارید در هر فرد را نمی‌توان دقیقا پیشگویی نمود. جالب است بدانید که آب مروارید از چشمی به چشم دیگر سرایت نمی‌کند اگرچه افراد زیادی مبتلا به آب مروارید در هر دو چشم هستند، ولی همیشه سرعت پیشرفت بیماری در دو چشم یکسان نخواهد بود. مطالب زیادی در مورد آب مروراید ناشی از سن روشن شده است، اما هنوز هیچ علت قطعی برای آن مشخص نگردیده است. دانشمندان علل متعددی از جمله سیگار کشیدن، بیماری قند و تماس زیاد با نور خورشید را برای مبتلا شدن  به آن ذکر می‌کنند.

آب مروارید ، درمان آب مروارید , آب مروارید چشم چیست

علائم آب مروارید را بشناسید؟

رایج ترین علائم این بیماری شامل موارد زیر است :

 تار شدن یا محو شدن بینایی رد فرد مبتلا

حساس شدن به روشنایی و نو ر: درخشندگی زیاد نور اتومبیل‌ها در شب، خیرگی و پخش نور چراغ‌ها و نور آفتاب، دیدن هاله اطراف چراغ‌ها.

کم رنگ شدن یا محو شدن رنگ‌ها دردید فرد مبتلا

ایجاد دید کم در شب.

دو بینی یا چند بینی (که با افزایش شدت آب مروارید وضعیت بدتر می‌شود).

 افزایش دید نزدیک، تغییرات  مداوم درشماره عینک و یا لنز تماسی.

لازم به ذکر است که این علائم می‌تواند ناشی از سایر بیماری‌های چشمی نیز باشند، پس اگر دچار هر یک از این علائم شده اید حتما به چشم

پزشک مراجعه کنید.

آب مروارید ، درمان آب مروارید , آب مروارید چشم چیست

چگونه بیماری آب مروارید تشخیص داده می‌شود؟

به یاد داشته باشید که تشخیص آب مروارید با دیدن عدسی کدر شده توسط دستگاه‌های چشم پزشکی صورت می پذیرد. ارزیابی با چراغ قوه‌ قابل اعتماد نیست، زیرا همراهی برخی از بیماری‌ها با آب مروارید از جمله آب سیاه با چراغ قوه قابل تشخیص نیست. برای تشخیص صحیح، معایناتی که توسط چشم پزشک انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

 اندازه گیری قدرت بینایی فرد

 گشاد کردن مردمک که با مصرف قطره‌های چشمی صورت می‌گیرد و به چشم پزشک اجازه می‌دهد تا تمام قسمت‌های عدسی و شبکیه را کاملا

معاینه شود توسط پزشک

 تونومتری: با این معاینه فشار چشم اندازی گیری می‌ گردد. افزایش فشار امکان دارد علامت گلوکوم (آب سیاه ) باشد.همچنین چشم پزشک امکان دارد معاینات دیگری برای بررسی سلامت سایر اجزای چشم نیز انجام دهد.

 

آب مروارید ، درمان آب مروارید , آب مروارید چشم چیست

چگونه می‌توانید از بینایی محافظت کنید؟

بهتر است بدانید که با اینکه نمی دانیم  که چگونه باید از آب مروارید پیشگیری نمود اما افراد بالای 60 سال در معرض مشکلات بینایی زیادی هستند و اگر 60 سال و یا بیشتر دارید، سالی یک‌بار باید مورد معاینات کامل چشمی قرار گرفت. این معاینات امکان تشخیص علائم بیماری‌های آب مروارید، آب سیاه، مشکلات نقطه حساس بینایی ناشی از سن و سایر اختلالات بینایی را به پزشک خواهد داد.

به گزارش بی اس ام اس دو بینی یا همان دید دو تایی نشانه آب مروارید است.آب مروارید زمانی بروز می‌کند که عدسی‌های چشم‌ها شروع به تیره و کدر شدن می‌کنند.در این مقاله چندین علائم هشدار دهنده بینایی را معرفی کرده است که با دانستن آن‌ها می‌توانید، عارضه چشمی آب مروارید را تشخیص دهید. در این مقاله آمده است: دو بینی یا همان دید دو تایی نشانه آب مروارید است.

آب مروارید ، درمان آب مروارید , آب مروارید چشم چیست

‌احساس حساسیت بالا نسبت به نور درخشان، مشاهده سایه‌ای در اطراف نور یا چراغ و مشاهده تصاویر در حالت کدر و تیره و یا به گونه‌ای که فرد احساس می‌کند، چشم‌هایش با یک نوار تار پوشیده شده‌اند. علاوه بر این‌ها، اگر فردی در دید شبانه و در تاریکی و بدون وجود نور کافی مشکل داشته باشد، رنگ‌ها را نتواند با شفافیت و آشکارا ببیند و یا در تشخیص دادن اشکال و رنگ‌ها در پیش زمینه مشکل داشته باشد، این‌ها همه نشانه‌های آب مروارید هستند که قطعا در صورت احساس هر یک از این مشکلات به ویژه‌ برای مدت طولانی حتما باید به متخصص چشم مراجعه کرد.

چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری های کلیوی به طور معجزه آسایی جلوگیری کند

آب مروارید یکی از عوارض احتمالی بیماری التهاب عنبیه است

گوجه فرنگی ریسک مبتلا شدن به آب مروارید را نیز کاهش خواهد داد

جالب است بدانید که اگر شما هم جزء آن گروه از افراد هستید که علاقمندیدکالری هر ماده غذایی را بدانید باید گفت، هر یک فنجان طالبی دارای 56 کالری انرژی است. در واقع این مقدار میوه دارای 5 هزارو 158واحد ویتامین A است و 67/5 میلی گرم ویتامین C دارد.لازم به ذکر است که این میوه  غذایی خوبی برای تامین پتاسیم نیز هست به این ترتیب که در هر یک فنجان از آن، 494 میلی گرم از این ماده مغذی هست و مصرف این مقدار از آن 10 تا 20 درصد از نیاز روزانه افراد را به پتاسیم تامین می‌کند. ‌در واقه مطالعات نشان داده‌اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه خواهندکرد. خوب است بدانید که خوردن یک طالبی کوچک که دارای 180 میلی گرم ویتامین C است، احتمال مبتلا شدن به آب مروارید را به میزان یک سوم در افراد مستعد کاهش خواهد داد.

آب مروارید و راههای درمان

مطالب مرتبط :

کوررنگی

گل مژه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.