عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

انواع سرطان مغز استخوان

در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد سرطان مغز استخوان هستیم. ما امیدواریم که این نگرانی شما برای مردم شجاع باشد. قبل از اینکه ما سرطان مغز استخوان را بدانیم ابتدا باید ببینیم اساسا آنچه که هسته مغز استخوان است و چه چیزی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بدن مغز استخوان یک بافت اسفنجی است که در برخی از استخوان ها شامل استخوان های ران و ران قرار دارد. مغز استخوان شامل سلول های بنیادی است که به سلول های گوناگون بدن متصل می شوند، از جمله: گلبول های قرمز که اکسیژن و دی اکسید کربن را در سراسر بدن حمل می کنند. سلول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند. پلاکت هایی که خون را لخته می کنند بدن این سلول های خونی زمانی که مورد نیاز است، تولید می کند، مانند زمانی که سلول های خونی قدیمی ناپدید می شوند. گاهی اوقات این سلول ها به میزان غیرعادی بالا یا غیر طبیعی رشد می کنند که به عنوان سرطان مغز استخوان شناخته می شود. در این مقاله، ما می خواهیم با سرطان مغز استخوان، انواع آن و روش های تشخیص و درمان مغز استخوان آشنا شویم.


انواع سرطان مغز استخوان


میلوما چندگانه نوعی سرطان است که در سلول های پلاسما رخ می دهد. سلول های پلاسما در مغز استخوان ساخته می شوند.

Leukemia سرطان های خون سفید خون است. گاهی اوقات این انواع سرطان ها می توانند در انواع مختلف سلول های خونی شروع شوند. لوسمی حاد سرطان های سریع رشد می کند و لوسمی مزمن سرطانی است که به آرامی رشد می کند.

لنفوم ها سلول های سرطانی در سیستم لنفاوی هستند. این سرطان ها می تواند در بسیاری از نقاط بدن، از جمله مغز استخوان، گسترش یابد.
علت سرطان مغز استخوان

این سرطان ها اغلب در افراد مبتلا به پرتودرمانی و شیمیدرمانی برای سایر بیماری ها رخ می دهد. بزرگسالان مبتلا به بیماری پگت (وضعیت غیر سرطانی که با تولید سلول های مغز استخوان جدید، غیر طبیعی، مشخص می شود) در معرض خطر ابتلا به سرطان استخوان هستند. علت سرطان مغز استخوان در برخی موارد مربوط به عوامل ارثی است. این نوع سرطان، که علم پزشکی هنوز علت خاصی برای آن پیدا نکرده است، در واقع زمانی اتفاق می افتد که سلول های مغز استخوان در معرض مشکل هستند. این می تواند تهدیدی برای همه سنین باشد و می تواند منجر به فلج و مرگ فرد مبتلا شود. بیماران مبتلا به بیماری پگت (اختلال استخوانی که از طریق از دست دادن استخوان و بازسازی به گونه ای است که استخوان بیش از حد بیان شده و شکننده در طبیعت است) بیشتر در معرض سرطان استخوان و کسانی که تحت شرایط دیگر هستند، شیمی درمانی یا پرتودرمانی برای سرطان استخوان آسیب پذیر است. این سرطان در کودکان و نوجوانان شایع تر است و در بزرگسالان شایع تر است، به ویژه هنگامی که به سن بالا می رود، اما این به این معنی نیست که به طور کلی برای بزرگسالان نیست. نسبت خطر در دختران و پسران برابر است. با توجه به عمل آسان پزشکی، شایع ترین محل تومور در اطراف زانو، اطراف شانه و لگن است. تعداد کمی از سرطان های استخوانی به ارث برده می شوند.
آشنایی با سرطان مغز استخوان

این نوع سرطان در گروه سنی 10 تا 30 سال و گاهی در هر سنی شایع تر است. اگرچه متخصصان دقیقا مطمئن نیستند که علت سرطان مغز استخوان چیست، عوامل دیگری وجود دارد که شیوع بیماری را افزایش می دهد. . در بیماران تحت درمان با اشعه ماوراء بنفش و شیمی درمانی برای بیماری های دیگر در مدت زمان طولانی. بعضی از مواد شیمیایی یا فلز یا آهن در بدن دارند. تعداد کمی از سرطان های استخوانی به ارث برده می شوند.
علائم احتمالی سرطان مغز استخوان

این علائم ممکن است متفاوت باشد، گاهی اوقات درد شدید استخوان، گاهی اوقات تورم و درد در مفاصل، تضعیف بدن، علائم رایج مانند ضرر وزن، خستگی در بدن، کم خونی شدید، ضعف کلی بدن، شکنندگی استخوان اما هیچ یک از این علائم نشانه ای از سرطان مغز استخوان نیست. آنها ممکن است به علت مشکلات یا بیماری های دیگر باشد. پس مطمئن شوید که با دکتر خود چک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.