عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

علت و دلایل و درمان خانگی آبسه لثه در دوران بارداری

آبسه لثه

آبسه لثه ,آبسه لثه+درمان,آبسه لثه کودکان,آبسه لثه به انگلیسی,آبسه لثه در بارداری,آبسه لثه بدون درد,آبسه لثه در کودکان,آبسه لثه چیست,آبسه لثه نوزاد

آبسه لثه , آبسه لثه کودکان , آبسه لثه در بارداری , آبسه لثه بدون درد

توضیحاتی در مورد آبسه لثه

آبسه دندان یک کیست دندان عفونی ایجاد شده در دهان است که در بافت های اطراف دندان پخش می شود. این چرک در نتیجه یک عفونت باکتریایی تشکیل می شود. علت آفت دهان و آبسه دهان و دندان وجود دندان درد شدید و ضربانی است. این دندان درد معمولاً به صورت ناگهانی ایجاد می شود و در طول چند ساعت یا چند روز اول به تدریج تشدید می شود و باید سریعا برای درمان دندان درد اقدام کنید. زیرا علاوه بر این کیست لثه می تواند باعث حساس شدن دندان شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آبسه لثه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع آبسه لثه و دندان

در عمل انواع آبسه دندان به دو گروه زیر تقسیم می شود: آبسه لثه (که در اصطلاح آبسه پریودنتال نامیده می شود): معمولاً آبسه لثه باعث می شود یک عفونت در فضای بین دندان و لثه ایجاد شود. این عفونت ممکن است در اثر گیر افتادن مواد غذایی بین لثه و دندان ایجاد شود. افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند، باکتری در زیر لثه و در محل استخوان نیز تشکیل شود. آبسه مربوط به دندان (که در اصطلاح آبسه پری اپیکال نامیده می شود): در داخل دندان تشکیل می شود. این مشکل زمانی روی می دهد که عصب دندان مرده یا از بین رفته باشد. این نوع از آبسه دندان در سر ریشه دندان ایجاد می شود. سپس در صورت عدم درمان عفونت لثه ، عفونت ایجاد شده به استخوان اطراف دندان نیز سرایت کرده و در استخوان پخش می گردد. این مشکل در اکثر موارد دردناک است و به همین خاطر افراد سریعاً برای درمان عفونت دندان و دهان به دندانپزشک مراجعه می نمایند. گاهی اوقات عفونت ایجاد شده درد ندارد یا درد به نسبت کمی دارد. اگر مشکل درمان نشده و به حال خود رها شود، عفونت می تواند برای چند ماه یا حتی چند سال باقی بماند. در حقیقت امکان درمان آبسه به صورت خود به خود وجود ندارد و به همین خاطر نباید علائم آبسه در دهان نادیده گرفته شود.

علت آبسه لثه

هنگامی که داخل دندان شما آسیب می بیند، امکان دارد به علت پوسیدگی دندان باکتری ها به این ناحیه وارد شده و باعث ایجاد عفونت شوند. گاهی اوقات شما یک ناحیه متورم پر از چرک را (پوسته ضخیم محتوی مایعی به رنگ سفید مایل به زرد) را در این زمان مشاهده می کنید. اگر امکان خارج کردن چرک از محل آن وجود نداشته باشد، ناحیه مورد نظر به تدریج متورم تر و دردناک تر خواهد شد و در اصطلاح به این مشکل آبسه دندان می گویند. آبسه دهان و دندان یک پوشش را در اطراف چرک ایجاد می کند، با این کار بدن شما سعی می کند از پخش شدن عفونت ایجاد شده در سایر اعضا جلوگیری کند. معمولاً در بسیاری از موارد، آبسه لثه و دندان بسیار سریع تشکیل می شود، گاهی اوقات حتی در طول یک یا دو روز پس از شروع عفونت ایجاد می شود.

آبسه دندان و سیر

سیر به خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدالتهابی‌اش فوق‌العاده است. سیر برای درمان آبسه‌ی دندان خیلی خوب است، چون کاملا موثر است، برای جلوگیری از گسترش عفونت و تسکین درد نیز مفید است. تمام کاری که باید بکنید این است که یک حبه سیر را درون دهان‌تان بگذارید. آن را با دندان‌هایتان له کنید و بجوید تا درد ساکت شود. به‌طور جایگزین اگر از آن لذت نمی‌برید، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر را با نمک ترکیب کنید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی محل آبسه بگذارید و سپس با استفاده از دهان‌شویه دهان را شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با آب نمک

این یک درمان خانگی فوق‌العاده برای آبسه‌ی دندان است که در سراسر دنیا در بیش‌تر خانه‌ها موجود است. چیزی که شاید ندانید این است که نمک خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده دارد. این به کاهش تورم می‌کند، عفونت را از بین می‌برد و درد را تسکین می‌دهد.، در عین حال از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند. تمام کاری که باید بکنید این است که ۱ قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید و بعد با محلولی که به‌دست آمده‌است، دهان را شست‌وشو دهید. ۲ تا ۳ بار شست‌وشوی دهان در روز کمک زیادی به شما می‌کند.

درمان آبسه لثه و دندان با میخک

هر وقت با مشکلات دندانی مواجه شدید، میخک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال، ضددرد و ضدعفونی‌کننده‌اش راهکاری فوق‌العاده است. دندان‌درد، و درد و التهاب لثه را می‌توان با میخک برطرف کرد. شما فقط باید روغن میخک استفاده کنید. از مقداری پنبه استفاده کنید، آن را به روغن آغشته کنید و چند دقیقه روی قسمت دردناک بگذارید. یا به جای آن، میخک را بین لپ و قسمت عفونی بگذارید. گاهی میخک را بجوید تا آب آن کمی بیرون بیاید. این فرآیند باید حدود نیم‌ساعت طول بکشد و بعد باید دهان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای مدت‌ها است که به عنوان روش خانگی درمان آبسه دندان استفاده می‌شود. این به دلیل محتوای تانن بالایی که دارد، مفید است. چای کیسه‌ای به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. هم‌چنین، آنتی‌اکسیدانی که در چای سیاه وجود دارد به بهبود سلامت دهان و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. شما می‌توانید به آسانی چای کیسه‌ای سیاه را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کنید. یک کیسه را در آب گرم خیس کنید و بعد آن را بیرون بیاورید. کیسه را در طول شب یا مدت چند ساعت روی دندانی قرار دهید که عفونت کرده‌است. دهان را با محلول آب نمک شست‌وشو دهید. شما باید این روش را هر روز به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

بیشتر بخوانید :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.