عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

طالبی و خواص آن

طالبی و خواص آن

طالبی در بارداری،طالبی بستنی،طالبی به انگلیسی،طالبی و عسل ،طالبی در دوران بارداری، طالبی خواص

جالب است بدانید که طالبی آبدار و زرد است و زادگاهش کشور ایتالیا می باشد. در واقع در زبان انگلیسی به طالبی Cantaloup می گویند. به این دلیل که، معتقدند این میوه اولین بار در یکی از شهرهای نزدیک رم به نام Cantalupo پیدا شده است. خوب است بدانید که ایتالیایی‌ها این میوه را با کمی نمک و فلفل و یا زنجبیل، به همراه کمی آب پرتقال سرو می‌کنند، آنها عقیده دارند که سرو این میوه بدین شکل دارای خواص درمانی فراوانی می باشد.بدنیست بدانید که این در حالی است که در کشور ما، آن‌ را به همراه تکه های کوچک یخ و کمی شکر در مخلوط‌کن می‌ریزند و نوشیدنی فرح‌بخشی را تهیه‌کرده و میل می‌ نمایند.

طالبی،خواص طالبی
جالب است بدانید که اگر شما هم جزء آن گروه از افراد هستید که علاقمندیدکالری هر ماده غذایی را بدانید باید گفت، هر یک فنجان طالبی دارای 56 کالری انرژی است. در واقع این مقدار میوه دارای 5 هزارو 158واحد ویتامین A است و 67/5 میلی گرم ویتامین C دارد.لازم به ذکر است که این میوه  غذایی خوبی برای تامین پتاسیم نیز هست به این ترتیب که در هر یک فنجان از آن، 494 میلی گرم از این ماده مغذی هست و مصرف این مقدار از آن 10 تا 20 درصد از نیاز روزانه افراد را به پتاسیم تامین می‌کند. ‌در واقه مطالعات نشان داده‌اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه خواهندکرد. خوب است بدانید که خوردن یک طالبی کوچک که دارای 180 میلی گرم ویتامین C است، احتمال مبتلا شدن به آب مروارید را به میزان یک سوم در افراد مستعد کاهش خواهد داد.

طالبی،خواص طالبی
طالبی میوه‌ای درخدمت قلب انسان:

بهتر است بدانید که محققان عقیده دارند، میوه‌هایی که پتاسیم بالایی دارند نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری کرده و در صورت بروز از شدت آن می‌کاهند، زیرا به عقیده آنها معمولا این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می‌کنند که باعث برطرف شدن پتاسیم از بدنشان می‌شود و چون کمبود این ماده مغذی می‌تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی که پتاسیم دارند بسیار ضروری و لازم می باشد. از آنجایی که کلسترول، فشار خون و هموسیستیین بالا، زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه فاکتور مورد نیاز هستند، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موِثر شناخته شده استو بسیار مفید است .در واقع  مطالعات نشان داده‌اند، مصرف یک فنجان طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد .

طالبی،خواص طالبی
جالب است بدانید که  این میوه با گرم شدن هوا وارد بازار میوه می‌شود و اغلب در وعده صبحانه، دسر و میان وعده‌ها از آن میل می‌ نمایند. به علاوه، می توان برحسب اندازه طالبی آن‌را برش برش کرده یا آنکه به دو نیم تقسیم کرد و بعد از خارج کردن تخمه‌های آن، با کمی شکر و گلاب و حتی به صورت مخلوط شده با تکه‌های یخ به شکل یک نوشیدنی خنک مصرف کرد و از مهمان ها پذیرایی نمود.خوب است بدانیم که در هنگام خرید این میوه، توجه داشته باشید که طالبی‌های سنگین‌تر را انتخاب کنید. طالبی‌هایی را انتخاب کنید که بوی طبیعی میوه را می‌دهند و اثراتی از له شدگی و یا لکه روی آنها به چشم نمی خورد.

طالبی،خواص طالبی
لازم به ذکر است که این میوه را می توان با بستنی وانیلی سرو کرد و به عنوان یک میان وعده برای بچه های بدغذا و کسانی که همشه بی‌اشتها هستند، تهیه نمود. به علاوه، آن را می‌توان به شکل سالاد، سوپ سرد و یا دسر مورد استفاده قرار داد. در واقع یکی از سالادهایی که می‌توان به عنوان پیش غذا سرو کرد، سالاد طالبی است.

طالبی و خواص آن

مطالب مرتبط:

هندوانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.