عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

عدلی لا

اس ام اس و جوک طنز

نیشکر و خواص آن

نیشکر و خواص آن

 

نیشکر دهخدا،نیشکر هفت تپه،نیشکر خوزستان،نیشکر چیست،نیشکر در خوزستان

شما در مورد نیشکر چقدر می دانید؟بهتر است بدانید که نیشکر یکی از گیاهان تیره گندم می باشد.در واقع نیشکر از گیاهان مهم قندی است که کشت و کار آن سابقه زیادی دارد. لازم به ذکر است که ساقه نیشکر دارای 14 تا 17 درصد ساکارز بوده از ساقه نیشکر در تهیه کاغذ و مقوای ساختمانی و همچنین بعد از استخراج قند ملاس و تفاله آن به عنوان محصول جانبی که که از آنها به ترتیب در تهیه الکل و تغذیه دام استفاده می‌گردد.

نیشکر،خواص نیشکر
جالب است بدانید که کشت نیشکر در خوزستان 700 تا 800 سال قبل از میلاد رواج داشته و کلمه خوزستان به معنی شکرستان می‌باشد. البته آغاز فعالیت برای کشت نیشکر در خوزستان در سال 1316 الی 1318 بوده ولی شروع جنگ جهانی و کارشکنی شرکت نفتی سابق ایران و انگلیس موجب عدم رسیدگی به این فعالیت گشته است. لازم به ذکر است که با همکاری FAO در سال 1330 برنامه کشت نیشکر در خوزستان پایه گذاری شده است و تا امروز ادامه داشته بطوری که در حال حاضر برنامه توسعه نیشکر یکی از بزرگترین طرحهای ملی ایران می باشد. جالب است بدانید که سطح زیر کشت این محصول در سال ۱۳۶۵ به مقدار 28000 هکتار با متوسط عملکرد 83 تن ساقه در هکتار بوده است.

نیشکر،خواص نیشکر

خواص شفا بخش عصاره نیشکر را می دانید :لازم به ذکر است که  رادیکالهای آزاد مسئول انواع بیماری ها و شرایطی مثل سرطان و پیری هستند، با اجزاء مهم سلولی از جمله DNA و غشای سلولی ارتباط برقرار کرده و سلول را از بین می برند.التبه  آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که دارای توانایی خنثی سازی این رادیکال های آزاد را دارند.

نیشکر،خواص نیشکر

درمان زردی با نیشکر:بهتر است بدانیدکه زردی شامل رنگدانه های زرد رنگ پوست است که به خاطر افزایش سطح بیلی روبین در مایعات بدن ایجاد گشته و به علت عملکرد بد کبد یا مسدود شدن مجرای کیسه صفرا ایجاد می گردد. درمان کم خونی با نیشکر:بدنیست بدانید که کم خونی به علت کمبود سلول قرمز خون بروز می کند و میتواند با کاهش اکسیژن رسانی موجب خستگی غیر طبیعی و علائم دیگر گردد .لذا گزارش، پژوهشگران هندی عقیده دارند مصرف یک لیوان آب نیشکر می تواند تا حدودی به افراد مبتلا به کم خونی کمک نمایدمصرف 250 تا 100 میلی لیتر آب نیشکر 3 بار در روز می تواند مؤثر و مفید باشد.

نیشکر،خواص نیشکر

پس بهتر است در مناطقی کشت شود که باد شدید نوزد.

نیشکر و خواص آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.