فواید و خواص گیاه افتیمون چیست

افتیمون,افتیمون چیست,افتیمون سودا,افتیمون به انگلیسی,افتیمون ویکی پدیا,افتیمون با آب پنیر,افتیمون شامی,افتیمون عکس,افتیمون روازاده,افتیمون شیر,خواص افتیمون چیست,افتیمون شامی چیست,افتیمون برای چیست,معجون افتیمون چیست,خواص گیاه افتیمون چیست,افتیمون و سودا,افتیمون دفع سودا,افتیمون مسهل سودا,افتیمون برای دفع سودا,گیاه افتیمون ویکی پدیا,خواص افتیمون شامی,خواص افتیمون روازاده,افتیمون و شیر,افتیمون با شیر,افتیمون در شیردهی,خواص شیر افتیمون

افتیمون , افتیمون چیست , افتیمون سودا , خواص افتیمون

این گیاه در بسیاری از نقاط روی زمین موجود است و در دامنه کوه ها تا ارتفاع دو هزار متری نیز مشاهده می گردد. اطباء قدیم از این گیاه برای معالجه مرض اسکوربوت استفاده میکرده اند دانه آن از دانه خردل ریزتر و قرمز مایل به زرد است طعم این گیاه تلخ و تند است.

در این مطلب از سایت جسارت به معرفی گیاه افتیمون می پردازیم

افتیمون

این گیاه که به زبان هندی اکاس بیل نامیده می شود گیاهی است از تیره پیچک صحرائی علفی و یکساله و دارای ساقه های ظریف و باریک است.

افتیمون , افتیمون چیست , افتیمون سودا , خواص افتیمون

افتیمون چیست

طبیعت این گیاه گرم و خشک است از این گیاه به عنوان مسهل در بیماری هایی مانند لقوه و خواب رفتن اعضاء بدن و دردهای مفصلی استفاده می شود.

خواص گیاه افتیمون چیست

که قابلیت انعطاف داشته و رنگ ساقه تقریبا کرم مایل به قرمز است این گیاه بصورت انگل بر روی گیاهان بسر میبرد و بر آن ها میپیچد و انواع مختلفی دارد که بعضی دارای گلهای سفید و بعضی زرد و بعضی دارای گل قرمز می باشند.این گیاه در بسیاری از نقاط روی زمین موجود است و در دامنه کوه ها تا ارتفاع دو هزار متری نیز مشاهده می گردد. اطباء قدیم از این گیاه برای معالجه مرض اسکوربوت استفاده میکرده اند دانه آن از دانه خردل ریزتر و قرمز مایل به زرد است طعم این گیاه تلخ و تند است.

افتیمون , افتیمون چیست , افتیمون سودا , خواص افتیمون

افتیمون سودا


افتیمون