در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آموزش سئو خارجی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
آموزش سئو خارجی
سئو خارجی سایت، کلید موفقیت هر کمپین سئو است. هرقدر اقدامات و تکنیک های مربوط به سئو داخلی به بهترین شکل انجام شود، باز هم چیزی کم است و آن Off-page SEO یا Off-site SEO همان سئو خارجی است. در ادامه گام به گام، آموزش سئو خارجی سایت را به صورت کامل با هم میاموزیم.
سئو خارجی سایت چیست؟
هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، برای بالا آوردن آن در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو آن انجام می شود، سئو خارجی است. روش ها و اقدامات سئو خارجی می توانند شامل اعمالی روی صفحات دیگری از دامنه وبسایت هدف یا خارج از آن و در سایت ها و مکان های دیگر انجام شوند.
توضیح اضافی کافیست. برویم سر اصل مطلب.
سئو خارجی سایت شامل چه مواردی می شود؟
همانطور که در بالا مطرح شد، سئو خارجی در بر گیرنده هر اقدامی برای بهینه سازی سایت است که خارج از صفحه هدفی که قرار است بالا بیاوریم، انجام می شود.
برای آموزش سئو خارجی، باید این سرفصل ها را پوشش داد:
لینک سازی و دریافت بک لینک
– دریافت لینک به صفحه و سایت مورد نظر، شاید مهم ترین، پیچیده ترین و موثر ترین روش برای بالا آوردن آن سایت در نتایج گوگل است.
آموزش سئو خارجی
– هر گونه فعالیت در شبکه های اجتماعی شامل ساخت لینک، افزایش شناخت برند یا Brand awareness و Brand mention در سئو خارجی اثر بخش خواهد بود.
دو مورد بالا، هر یک به چند دسته تقسیم می شوند که ما یک به یک و گام به گام آن ها را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا بتوانید بهترین وضعیت را از نظر سئو خارجی برای سایت خود فراهم کنید.
لینک
لینک، همواره مهم ترین فاکتور برای گوگل برای رتبه دهی به سایت ها می باشد.
اما آیا هر لینکی؟ چگونه باید لینک سازی کنیم؟ چه مواردی از یک لینک در سئو سایت موثر است؟
کیفیت لینک یعنی چه؟
لینک سازی اقدامی است که اکثر افرادی که در حوزه سئو فعالیت می کنند، از اهمیت آن آگاهند. اما آیا هر لینکی خوب است؟ در واقع بهتر است بگوییم آیا همه لینک ها در سئو خارجی سایت، تاثیر یکسانی می گذارند؟
پاسخ کوتاه: خیر !
لینک دارای فاکتور های مختلفی است که باید متخصصان سئو به آن توجه کنند. بعضی از آن ها را همه می دانند و بقیه تقریبا ناشناخته هستند.
لینک، مهم ترین فاکتور در سئو سایت و همچنین سئو خارجی است. هر لینک، یک رای از وبسایت مبدا به سایتی است که به آن لینک قرار داده شده. مانند رای و نظرات مردم به موضوعات ( که عواملی مثل تخصص فردی که نظر را می دهد و اعتبار او و … در تاثیر گذاری نظر او موثر هستند )، لینک ها هم باید ویژگی هایی داشته باشند تا مورد تایید گوگل قرار بگیرند.
اعتبار دامنه سایتی که لینک در آن قرار دارد
– وبسایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها لینک دریافت
کنید. بعضی از سایت ها به عنوان اسپم شناخته شده اند و لینک از آن ها ارزش
بالایی ندارد. این سایت ها را می توانید در لیست سایت های اسپم استخراج
کنید و آن ها را Disavow کنید تا خیالتان از بابت پنالتی شدن بر اثر لینک
های بی کیفیت به تعداد بالا راحت باشد.
کیفیت محتوای صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد
– کیفیت محتوای صفحه ای از سایت که در آن ینک قرار می گیرد، مهم ترین
فاکتور موثر در کیفیت لینک است. اگر لینک در صفحه ای که تعداد بسیار زیاد و
غیر معمولی لینک خارجی در آن قرار دارد، ساخته شود، مسلما آن لینک ارزشی
به اندازه لینک هایی که به صورت Editorial و توسط نویسنده مقالات در صفحات
سایت هایشان قرار می گیرند، موثر نخواهد بود. لینک بهتر است به صورت طبیعی و
به تعداد مناسب در یک صفحه وجود داشته باشد.
همچنین وضعیت سئو داخلی صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد، در اثر گذاری لینک موثر است.
ارتباط عنوان و موضوع صفحه با سایتی که به آن لینک شده
– لینک هایی که در سایت های فروش بک لینک قرار می گیرند، هرگز بی اثر
نیستند. اما به دلیل اینکه عنوان این بخش در ان ها معمولا رعایت نمی شود،
خیلی هم موثر نخواهند بود. ارتباط موضوعی بین عنوان صفحه، متن لینک، صفحه
هدف لینک و سایر لینک هایی که در آن صفحه قرار دارند و لینک هایی که در
صفحات هدف قرار دارند در تعیین کیفیت لینک، مهم و حیاتی هستند.
تعداد، متن لینک و فالو یا نوفالو بودن
– نوشته ای که با آن به سایت شما لینک داده
می شود یا همان Anchor text لینک، برای گوگل بسیار اهمیت دارد. لینک هایی
مثل “اینجا کلیک کنید”، “بیشتر بخوانید” و از این قبیل، قدرت لینک هایی که
با کلمات کلیدی یا نام برند به سایت و صفحه هدف شما داده می شوند را
ندارند.همچنین مهم است که لینک به صفحه اصلی سایت شما نباشد و به صفحه هدفی
که برای کلمه کلیدی مورد نظر قرار داده اید، باشد. همچنین فالو یا نوفالو
بودن لینک، در پاس دادن ارزش و PR به صفحه هدف موثرند. لینک های فالو ارزش
بیشتری برای صفحه هدف خود دارند.
اهمیت تعداد لینک ها هم که بر کسی پوشیده نیست. اما باید توجه شود که لینک
ها در صورت مصنوعی ساخته شدن، “تابلو” نباشند. ساخت ۵۰۰۰ لینک در مدت ۱۰
دقیقه، باعث می شود که این لینک ها در کمتر از ۲ روز توسط گوگل دیده شوند و
اثر وحشتناکی بر روی سئو سایت از نظر سئو خارجی داشته باشند.
کلمات قبل و بعد از لینک
لوله کشی ساختمان
سئو سایت
آیا فکر می کنید اگر عبارت “سئو سایت” که در زیر یک لینک دیگر مربوط به
لوله کشی ساختمان است را به صفحه هدف خود لینک بدهید، کسی نمی فهمد که این
لینک کاملا بی ربط است؟ البته هیچگاه نمی توان گفت که این لینک تاثیری
ندارد، ولی کار ما، بهینه سازی است و باید برای رعایت تمام و کمال سئو
خارجی، به این موارد به صورت کامل توجه شود.
موقعیت قرارگیری لینک در صفحه
فرض کنید لینکی که به صفحه از سایت شما اشاره می کند، در بخش فوتر، داخل تگ footer صفحه قرار گرفته باشد. این حالت با زمانی که لینک در داخل متن قرار گرفته باشد و در راستای توضیح قبلی، با کلمات و هدینگ های مرتبط احاطه شده باشد زمین تا آسمان فرق دارد.
لینک هایی که در داخل تگ های <aside>، <footer> و یا از این قبیل قرار دارند، با توجه به معنایی که این تگ های HTML دارند، کم اهمیت تر از لینکی که در داخل محتوای اصلی و تگ <main> یا <article> قرار دارند هستند.
آموزش سئو خارجی – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو